APPLICATION OF TOTAL QUALITY CONTROL MEET IN CUSTOMER SATISFACTION

Bambang Setyobudi

Abstract


Abstract

Current marketing strategy no longer makes the achievement of profit as the main objective to be achieved, but customer satisfaction is the orientation of the main pillars of running a business. Customers are satisfied by the company become a great asset to the company's survival in this era Golbal. Absolute measures that must be handled is to improve the quality, because the main characteristic that is demanded by the global era it is the existence of an increasingly competitive climate sharp ignoring protection factors. Under these conditions we can not hide behind the greatness of the name, the proximity of informal and mentality of the like but have to come face an increasingly sharp competition. Efforts to win the competition was none other requires us to improve the quality of the ability to bersain with other parties objectively. These conditions require us to think and act mature by looking at reality in a reasonable and not overturned by a certain power. Step wise and observant is very important. One of the efforts to create customer satisfaction is to create total quality management (TQM) or quality of the integrated quality that has been used by many large companies.

Keywords: Total Quality Management, Customer and Customer Satisfaction.

Abstrak

Strategi pemasaran saat ini tidak lagi membuat pencapaian laba sebagai tujuan utama yang ingin dicapai, tetapi kepuasan pelanggan adalah orientasi pilar utama menjalankan bisnis. Pelanggan puas dengan perusahaan menjadi aset besar untuk kelangsungan hidup perusahaan di era ini Golbal. Langkah-langkah mutlak yang harus ditangani adalah untuk meningkatkan kualitas, karena ciri utama yang dituntut oleh era global ini adalah adanya suatu faktor perlindungan yang semakin kompetitif iklim tajam mengabaikan. Dalam kondisi seperti ini kita tidak bisa bersembunyi di balik kebesaran nama, kedekatan informal dan mentalitas seperti tetapi harus datang menghadapi persaingan yang semakin tajam. Upaya untuk memenangkan persaingan itu tak lain mengharuskan kita untuk meningkatkan kualitas kemampuan untuk bersain dengan pihak lain secara objektif. Kondisi ini mengharuskan kita untuk berpikir dan bertindak dewasa dengan melihat kenyataan dalam waktu yang wajar dan tidak dibatalkan oleh kekuatan tertentu. Langkah bijak dan jeli sangat penting. Salah satu upaya untuk menciptakan kepuasan pelanggan adalah untuk menciptakan manajemen kualitas total (TQM) atau kualitas mutu terpadu yang telah digunakan oleh banyak perusahaan besar.

Kata kunci: Total Quality Management, Pelanggan dan Kepuasan Pelanggan.

Full Text:

PDF