IMPLEMENTASI MEDIA KANTONG BILANGAN PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA MADRASAH IBTIDAIYAH
Abstract
The implementation in this research is how to apply the number bag media as an effort to improve first grade learning outcomes in mathematics subjects with compound addition at MI Sabilul Huda Senden Peterongan Jombang. This study used classroom action research which was carried out in two cycles according to Kurt Lewin's model. The research subjects were 23 students of class I. Data collection methods used are observation, interviews, tests and documentation. The data analysis technique used is the flow model. The results showed that the implementation of the number bag media could improve the learning outcomes of class I students at MI Sabilul Huda Senden Peterongan Jombang. It can be explained that at the pre-cycle stage, 5 students completed with an average of 57.8 and the percentage of completeness was 21.7%. At the stage of cycle 1, student learning outcomes increased by an average of 72.8 with a percentage of 65.2% and cycle 2 also increased by an average of 86.9 with a percentage of 91.3%.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan.