IMPLEMENTASI MEDIA CORONG BERHITUNG UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PERKALIAN PADA MATA PELAJARAN MATEMATIKA
Abstract
The research is a Classroom Action Research which aims to describe the effect of implementation learning media Corong Berhitung as an effort to improve student multiplication learning outcomes in mathematics subjects at MI Tanwirul Afkar Medal Puri Mojokerto. This research uses classroom action research which is carried out in four stages, namely planning, implementation, observation and reflection. The subjects of this study were 19 students of class 2A MI Tanwirul Afkar. This research was conducted because student learning outcomes were low. Data collection methods used are observation, interviews, tests, documentation. The results showed that in the pre-cycle, 4 students completed with an average of 56.31 and the percentage of completeness was 21.1%. At the stage of cycle 1, student learning outcomes have increased with an average value of 72.10 with a percentage of completeness 52.6% and cycle 2 increased by a percentage of 94.7% with an average of 88.94, this data shows that learning by using media Counting funnels can improve students' multiplication learning outcomes at MI Tanwirul Afkar Medali Puri Mojokerto.
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan.