STRATEGI GURU DALAM MEMAHAMI GAYA BELAJAR SISWA KELAS III SDN 15 KARTIASA PADA MATA PELAJARAN MATEMATIKA
Abstract
The purpose of this research is to reveal about teacher strategic planning in understanding student learning styles in the process of learning mathematics in class III SDN 15 Kartiasa. This study uses a qualitative approach and a type of phenomenological research. Data collection techniques using observation, interviews and documentation. The analysis technique used is data reduction, data display, data verification and drawing conclusions. The results showed that the teacher's strategic planning in understanding students' learning styles in Mathematics in class III SDN 15 was by preparing lesson plans before teaching, using learning media that were easy for students to understand, one of which was using counterfeit money media pasted on cardboard and adjusting learning strategies. by theme.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan.